2/11-2008

Hej mamma, var nu nästan precis ett dygn sen vi fick veta att du hade gått bort. Det var så hemskt, det kändes som att när du for upp i himlen så tog du med dig mitt hjärta. Så känner jag mig just nu.. Ena sekunden är jag jätteledsen och gråter, och andra känns det bättre, för jag vet att du har det bra. Du har det va?

I går natt kunde jag inte sova, jag låg och tänkte på dig och det gick bara inte. Snart ska jag försöka på nytt, måste få mig i säng så jag kan vakna till skolan imorgon. I morse drack vi varm choklad och åt limpmackor med ost och skinka, jag la märke att det var dina favoritmackor, dina "längtan". Oh, vad jag önskar att du kunde suttit där, glad och ätit av dina mackor. varför skulle det hända... Valde att fara till skolan imorgon iallafall, för tror mina vänner kan hjälpa mig att gå vidare och inte tänka så deprisivt som jag gör just nu. Måste kunna sköta skolan med, det som börjat gå så bra för mig, och du var så stolt. Hoppas du är stolt över mig, jag har alltid verat göra dig stolt. Jag ska göra dig stolt, jag ska leva mitt liv och fixa allt! Jag ska gå ut skolan, fixa mig ett jobb, och jag ska fixa dig det barnbarn du alltid velat ha. Önskar att du kunnat träffa det. Mathias ska bli fotbollsproffs och tjäna mycket pengar och en fin familj. Sanna ska skaffa sig en kille som gör dig stolt och får henne att må bra, dom ska skaffa dig ett barnbarn och vi ska fixa upp huset. Där ska vi alla bo, i DITT drömhus, det huset du vart så glad när vi fick. Och önskade att du hade levt där tills du var 200 år. Jag hade gärna tagit din plats just nu, det är inte rätt att du ska försvinna. Du spred så mycket glädje till alla, glädje och kärlek. Känns som jag bara för med mig otur och gör alla ledsna. Nog om det, tillbaka till ditt hus. Vi har planerat Sanna och jag, vi ska fixa allt. Vi satt idag och rensade igenom din väska och dina kläder. Du luktade så gott, kommer sakna din lukt älskade mamma. Känns inte bra att vi ska välja vad som ska bort eller inte, vill att du ska vara där och välja själv. Jag har alltid gnällt om dina saker och gjort dig ledsen, kom tillbaka! du får ha hur mycket saker du vill, bara du känner dig glad med det. Hur det än blir ska ska vi göra som du hade velat, att vi ska gå vidare och leva efter det du har lärt oss. Du har varit den som gett en så mycket inspiration och lärdom. Och jag är så tacksam över att ha fått ha en sån underbart bra mamma.

Vi gick föresten och tände ett ljus dagen då du avled, alla helgons dag. Jag, Sanna, Mikaela, Nils och Mikaela. Vi tände det i din park, där pex ligger begravd. Det ljuset var för dig, och för pex. Men du var du viktigare. Att en låga kan symbolisera så mycket, hoppas du såg det ljuset, och skenet som var till för just dig. VI har även bestämmt oss för att bygga klart den parken. Vi ska göra allt som du ville, vi ska göra dig stolta.

Nu måste jag börja bege mig till sängen. Vill bara att du ska veta, jag älskar dig så mycket, och det har jag alltid gjort. Även om jag har varit taskig mot dig senaste tiden, eller senaste åren. Förstår du det? det hoppas jag du gör.. För jag känner mig så sjukt dålig just nu, att du lämnade oss utan att jag fick prata ut med dig. Vill att du ska veta så mycket mer än jag vågat berätta. Och finns mycket som jag vill veta om dig med. Men jag har varit dum. Och hoppas du förlåter mig för det.

Älskar dig mamma, godnatt! så hörs vi imorgon.
Du ska veta hur många det är som sörjer, och som hälsar till dig uppe i himlen. Du är våran egen ängel, skyddsängel och du är den vackraste som finns i hela himlen och jordens galaxer.

/ Tobias Hedmark

Vi tände ett ljus för mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0